מורה לשל"ח במקיף ח' כבר 10 שנים, אבל בשל"ח הרבה יותר, כבר מהצבא כמורה חיילת במה"ד של"ח לטרון. מאמינה מאוד בחינוך דרך הרגליים, דרך עשייה וחוויה ובעיקר מאמינה במשצים... קרא עוד

פעילות פש"צים 3 - מנהיגות ומש"צים

קישור למידע רשמי: ספר המשצים של של"ח

להורדת קובץ הפעילות בפורמט pdf - לחצו

חלק 1: למה מש"צים ? מהי מנהיגות

(אם הקבוצה עדיין לא מכירה, אפשר לפתוח במשחק שמות... למשל בנג..)

מטרות:

  • הפש"צ יכיר ויביע דעתו בנושא מנהיגות.
  • הפש"צ יכיר בתכונות ובכישורי המש"צ
  • הצפת השאלה למה להיות מש"צ

זמן: שעה

ציוד: דף, כלי כתיבה, אמצעי מולטימדיה, חומרי יצירה, פלקטים, לורדים

אופן הפעילות

  1. סיפור בהמשכים: כל חניך מקבל דף חלק. כולם כותבים את המשפט הבא : יום בהיר אחד, החלטתי שאני רוצה להיות מש"צ כי... כל חניך ממשיך את המשפט, מקפל את הדף ומשאיר רק את המילה האחרונה חשופה. מעבירים אחד ימינה וחוזר חלילה. אחרי סבב אחד (או שנגמר המקום בדף) פותחים את הסיפורים השונים וקוראים אותם. צוחקים (כי זה מצחיק...)
  2. עורכים סבב- כל אחד מספר למה הוא רוצה להיות מש"צ. כותבים את הסיבות השונות על הלוח.
  3. אם אתם בכיתת מולטימדיה- אפשר לצפות בסרטון הבא- תחליטו מה בדיוק אתם רוצים להראות מתוכו- הוא ארוך ודורש עריכה:

חלק 2: המש"צ האידאלי

מהלך הפעילות:

לתשומת לבך המדריך: לא לציין בפני הפרחים את שם הפעילות עדיין.

פתיחה- אם הקבוצה עדיין לא מספיק מכירה יש לפתוח במשחק שמות קצר

חלק א' 10 דקות

המדריך יבקש כי החניכים יציינו: מה אומרות לי המילים "מנהיג  ומנהיגות".

החניכים יתנו אסוציאציות למילים אלו. והמדריך ירשום את הדברים על הלוח

*** לשים דגש בהסבר כי מנהיג צומח מקבוצה המתקדמת לעבר מטרה, מתפקידו ל"סדר" ולהכניס למעיין מסגרת את הקבוצה כדי שיוכלו להגיע לזו המטרה. ***

חלק ב' 10 דקות

כל קבוצה תקבל פלקט בו הם מתבקשים לצייר את המש"צ האידיאלי בעיניהם ולרשום בצדדים מהם תפקידי המש"צ והכישורים להם זקוק המש"צ כדי לבצע תפקידים אלו. (10 דקות)

בתום המשימה כל קבוצה תציג את עבודתה.

המדריך יכתוב על הלוח את כל התפקידים והכישורים

חלק ג'- דרך ארוכה עוד לפנינו, עמוסה בחוויות משמעותיות. חשוב להתמיד, להשקיע ולהיות הכי רציניים שרק אפשר. תכונות של משצ זה דבר שאפשר ללמוד ובשביל ללמוד חייב להתמיד. ראינו את הכישורים שלהם זקוק המש"צ. כל מי שיושב כאן יש חלק מהכישורים האלה- אך חלק גדול מהם הוא גם נרכש וניתן ללמוד אותם אם תרצו ותשקיעו!

מורה לשל"ח במקיף ח' כבר 10 שנים, אבל בשל"ח הרבה יותר, כבר מהצבא כמורה חיילת במה"ד של"ח לטרון. מאמינה מאוד בחינוך דרך הרגליים, דרך עשייה וחוויה ובעיקר מאמינה במשצים... קרא עוד

פעילות פש"צים 3 - מנהיגות ומש"צים

קישור למידע רשמי: ספר המשצים של של"ח

להורדת קובץ הפעילות בפורמט pdf - לחצו

חלק 1: למה מש"צים ? מהי מנהיגות

(אם הקבוצה עדיין לא מכירה, אפשר לפתוח במשחק שמות... למשל בנג..)

מטרות:

  • הפש"צ יכיר ויביע דעתו בנושא מנהיגות.
  • הפש"צ יכיר בתכונות ובכישורי המש"צ
  • הצפת השאלה למה להיות מש"צ

זמן: שעה

ציוד: דף, כלי כתיבה, אמצעי מולטימדיה, חומרי יצירה, פלקטים, לורדים

אופן הפעילות

  1. סיפור בהמשכים: כל חניך מקבל דף חלק. כולם כותבים את המשפט הבא : יום בהיר אחד, החלטתי שאני רוצה להיות מש"צ כי... כל חניך ממשיך את המשפט, מקפל את הדף ומשאיר רק את המילה האחרונה חשופה. מעבירים אחד ימינה וחוזר חלילה. אחרי סבב אחד (או שנגמר המקום בדף) פותחים את הסיפורים השונים וקוראים אותם. צוחקים (כי זה מצחיק...)
  2. עורכים סבב- כל אחד מספר למה הוא רוצה להיות מש"צ. כותבים את הסיבות השונות על הלוח.
  3. אם אתם בכיתת מולטימדיה- אפשר לצפות בסרטון הבא- תחליטו מה בדיוק אתם רוצים להראות מתוכו- הוא ארוך ודורש עריכה:

חלק 2: המש"צ האידאלי

מהלך הפעילות:

לתשומת לבך המדריך: לא לציין בפני הפרחים את שם הפעילות עדיין.

פתיחה- אם הקבוצה עדיין לא מספיק מכירה יש לפתוח במשחק שמות קצר

חלק א' 10 דקות

המדריך יבקש כי החניכים יציינו: מה אומרות לי המילים "מנהיג  ומנהיגות".

החניכים יתנו אסוציאציות למילים אלו. והמדריך ירשום את הדברים על הלוח

*** לשים דגש בהסבר כי מנהיג צומח מקבוצה המתקדמת לעבר מטרה, מתפקידו ל"סדר" ולהכניס למעיין מסגרת את הקבוצה כדי שיוכלו להגיע לזו המטרה. ***

חלק ב' 10 דקות

כל קבוצה תקבל פלקט בו הם מתבקשים לצייר את המש"צ האידיאלי בעיניהם ולרשום בצדדים מהם תפקידי המש"צ והכישורים להם זקוק המש"צ כדי לבצע תפקידים אלו. (10 דקות)

בתום המשימה כל קבוצה תציג את עבודתה.

המדריך יכתוב על הלוח את כל התפקידים והכישורים

חלק ג'- דרך ארוכה עוד לפנינו, עמוסה בחוויות משמעותיות. חשוב להתמיד, להשקיע ולהיות הכי רציניים שרק אפשר. תכונות של משצ זה דבר שאפשר ללמוד ובשביל ללמוד חייב להתמיד. ראינו את הכישורים שלהם זקוק המש"צ. כל מי שיושב כאן יש חלק מהכישורים האלה- אך חלק גדול מהם הוא גם נרכש וניתן ללמוד אותם אם תרצו ותשקיעו!

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *