עד כיתה ח׳ הייתי ילדה שקטה שעשו עליה חרם באופן קבוע. אם מישהו היה אומר לי שיום יבוא ואני אעמוד מול קהל הייתי חושבת שהוא צוחק עלי. בכיתה ח׳ המורה שלי לשלח הזמינה אותי למשצים להמשך קריאה...

שיעור ערכים

שיעור מספר 2 מתוך סדנת נופאדם.

את מערך השיעור והמצגת ערכו קבוצת המורים רנסנס - יעל מלצר, .אלישיב רייף, עמנואל רוסו, שרון כהן, רון שמחה בסט עינב מליקר

על מנת להוריד את המצגת - לחצו

מטרות

  • הגדרת "ערך"
  • בירור ערכים לפי חשיבות – התלמיד יזדהה עם ערכים
  • קישור ערכים לשל"ח
  • אחריות כערך מוביל בשל"ח

פתיחה

מציגים סרטון או שניים - עד 5 דקות.

שאלות על הסרטון

  • מה ראיתם בסרטון?
  • למה לדעתכם התנהגו ככה?

לחצו לצפייה בסרטון ראשון

לחצו לצפייהבסרטון שני

לאחר הצפייה בסרטון חשוב להוביל את התלמידים לדבר על ערכים, ומשם לצאת לנושא השיעור ולכתוב כותרת על הלוח או להציג שקף מספר 2.

גוף השיעור

משימה - בחן את עצמך בנושא ערכים:

שימוש בתוכנה לחצו -  playbazz

הסבר המשימה:

הוציאו טלפונים רק לצורך המשימה ולאחר מכן הם יחזרו לתיקים. היכנסו לקישור, וענו כל אחד לבד על השאלון וגלו איזה ערך מאפיין אתכם.

  • שימו לב אף אחד לא נחשף לתשובות שלכם, גם לא המורה (השאלון הוא בעילום שם) אז ענו בכנות.

חשוב להסתובב במהלך השימוש בטלפון כדי לוודא שהתלמידים לא גולשים לכיוון הוואטסאפ או האינסטגרם וכו'.

דיון:
  • מי רוצה לשתף איזה ערך יצא לו, ולמה לדעתו זה מאפיין אותו (3-4 תלמידים).
  • אילו עוד ערכים שלא נאמרו הופיעו אצלכם לאחר מילוי השאלון? (תוך כדי המורה כותב על הלוח את הערכים הנוספים).

המורה מסביר מהי ההגדרה לערך.. והתלמידים מעתיקים.

  • עקרונות עליהם מושתת החברה ומהווים בסיס לקיומה.
  • קוד/עיקרון שממנו אדם יוצא, על פיו פועל, ואליו הוא שואף.

מה מאפיין את כל הערכים האלו? – אחריות הוא ערך עליון, כל שאר הערכים מתבססים עליו. לדוגמא: בעקבות חשיפה לבעיות כלכליות של חבר לכיתה תלמיד יוזם הבאת סנדוויץ' נוסף לכיתה.

סיכום

  1. מה הקשר בין ערכים לשלח לדעתכם?
  2. איך אתם יכולים לקחת אחריות על הארץ שלנו?

 

עד כיתה ח׳ הייתי ילדה שקטה שעשו עליה חרם באופן קבוע. אם מישהו היה אומר לי שיום יבוא ואני אעמוד מול קהל הייתי חושבת שהוא צוחק עלי. בכיתה ח׳ המורה שלי לשלח הזמינה אותי למשצים להמשך קריאה...

שיעור ערכים

שיעור מספר 2 מתוך סדנת נופאדם.

את מערך השיעור והמצגת ערכו קבוצת המורים רנסנס - יעל מלצר, .אלישיב רייף, עמנואל רוסו, שרון כהן, רון שמחה בסט עינב מליקר

על מנת להוריד את המצגת - לחצו

מטרות

  • הגדרת "ערך"
  • בירור ערכים לפי חשיבות – התלמיד יזדהה עם ערכים
  • קישור ערכים לשל"ח
  • אחריות כערך מוביל בשל"ח

פתיחה

מציגים סרטון או שניים - עד 5 דקות.

שאלות על הסרטון

  • מה ראיתם בסרטון?
  • למה לדעתכם התנהגו ככה?

לחצו לצפייה בסרטון ראשון

לחצו לצפייהבסרטון שני

לאחר הצפייה בסרטון חשוב להוביל את התלמידים לדבר על ערכים, ומשם לצאת לנושא השיעור ולכתוב כותרת על הלוח או להציג שקף מספר 2.

פוסטים דומים

גוף השיעור

משימה - בחן את עצמך בנושא ערכים:

שימוש בתוכנה לחצו -  playbazz

הסבר המשימה:

הוציאו טלפונים רק לצורך המשימה ולאחר מכן הם יחזרו לתיקים. היכנסו לקישור, וענו כל אחד לבד על השאלון וגלו איזה ערך מאפיין אתכם.

  • שימו לב אף אחד לא נחשף לתשובות שלכם, גם לא המורה (השאלון הוא בעילום שם) אז ענו בכנות.

חשוב להסתובב במהלך השימוש בטלפון כדי לוודא שהתלמידים לא גולשים לכיוון הוואטסאפ או האינסטגרם וכו'.

דיון:
  • מי רוצה לשתף איזה ערך יצא לו, ולמה לדעתו זה מאפיין אותו (3-4 תלמידים).
  • אילו עוד ערכים שלא נאמרו הופיעו אצלכם לאחר מילוי השאלון? (תוך כדי המורה כותב על הלוח את הערכים הנוספים).

המורה מסביר מהי ההגדרה לערך.. והתלמידים מעתיקים.

  • עקרונות עליהם מושתת החברה ומהווים בסיס לקיומה.
  • קוד/עיקרון שממנו אדם יוצא, על פיו פועל, ואליו הוא שואף.

מה מאפיין את כל הערכים האלו? – אחריות הוא ערך עליון, כל שאר הערכים מתבססים עליו. לדוגמא: בעקבות חשיפה לבעיות כלכליות של חבר לכיתה תלמיד יוזם הבאת סנדוויץ' נוסף לכיתה.

סיכום

  1. מה הקשר בין ערכים לשלח לדעתכם?
  2. איך אתם יכולים לקחת אחריות על הארץ שלנו?

 

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *