סרגל ניווט: דף הבית>>מכלול נופאדם בארץ ישראל>> משולחן העבודה של צוות פיתוח>>  שיעור 4: התנ"ך זורח באור עצמו


התנ"ך זורח באור עצמו

על מנת להבין את תופעות הנופאדם שסביבנו נדרש תהליך של חלוקת הנוף שסביבנו לחלקים והבנה של הקשרים בין החלקים הללו. שיטת מכלול נופאדם מציעה חלוקה מסויימת של הנוף ומאפשרת לנו להבין אותו בצורה ברורה. אחד הכלים בהם ניתן להשתמש על מנת להראות את החלוקה וההגיון הבסיסי של החלוקה הוא עיון בתנ"ך.

דרך קריאה בתנ"ך בעזרת פרק א' בספר בראשית בו מתוארת בריאת העולם נבחין כי מתקיים סדר מסוים, ההיגיון שמאחורי סדר זה הוא התלות הקיומית שבין החלקים השונים הנוף. ככל שקבוצה בנוף נבראה מוקדם יותר כך היא תלויה פחות בקבוצות אחרות לקיומה. ככל שקבוצה נבראה מאוחר יותר, תלותה בקבוצות אחרות גדלה. המושג "בצלם אלוהים" מצביע על מעמדו המיוחד של האדם ביקום. על פי התנ"ך, האדם נברא אחרון, כאילו כל מעשי בראשית שקדמו  לו, הוכנו למענו. הוא "פאר היצירה", עליו הוטלה האחריות לשמור על העולם, לעבדו, אך גם להתנהל בו באופן מושכל. כתוצאה ממעמדו המיוחד בעולם, מידת האחריות שלו  גבוהה.

מצגת מלווה לשיעור4

להורדת המצגת לחצו כאן

 סרגל ניווט: דף הבית>>מכלול נופאדם בארץ ישראל>> משולחן העבודה של צוות פיתוח>>  שיעור 4: התנ"ך זורח באור עצמו


התנ"ך זורח באור עצמו

על מנת להבין את תופעות הנופאדם שסביבנו נדרש תהליך של חלוקת הנוף שסביבנו לחלקים והבנה של הקשרים בין החלקים הללו. שיטת מכלול נופאדם מציעה חלוקה מסויימת של הנוף ומאפשרת לנו להבין אותו בצורה ברורה. אחד הכלים בהם ניתן להשתמש על מנת להראות את החלוקה וההגיון הבסיסי של החלוקה הוא עיון בתנ"ך.

דרך קריאה בתנ"ך בעזרת פרק א' בספר בראשית בו מתוארת בריאת העולם נבחין כי מתקיים סדר מסוים, ההיגיון שמאחורי סדר זה הוא התלות הקיומית שבין החלקים השונים הנוף. ככל שקבוצה בנוף נבראה מוקדם יותר כך היא תלויה פחות בקבוצות אחרות לקיומה. ככל שקבוצה נבראה מאוחר יותר, תלותה בקבוצות אחרות גדלה. המושג "בצלם אלוהים" מצביע על מעמדו המיוחד של האדם ביקום. על פי התנ"ך, האדם נברא אחרון, כאילו כל מעשי בראשית שקדמו  לו, הוכנו למענו. הוא "פאר היצירה", עליו הוטלה האחריות לשמור על העולם, לעבדו, אך גם להתנהל בו באופן מושכל. כתוצאה ממעמדו המיוחד בעולם, מידת האחריות שלו  גבוהה.

מצגת מלווה לשיעור4

להורדת המצגת לחצו כאן

סרטונים לשילוב בשיעור

Man- סרטון אנימציה

יחסי גומלין אדם סביבה (חלק א')

מערך שיעור בנושא ייבוש החולה

להורדה לחצו כאן

 

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *