כבר מעל עשרים שנים אני מלמד של"ח במקביל לחינוך גופני. אוהב את השטח והלימוד הבלתי פורמלי, מידי פעם צריך לנוח... קרא עוד

ריצת ניווט כיתתית בבית הספר

במסגרת סדנת מיומנויות השל"ח שאותה אני מלמד לפני גיחה בה אנחנו מנווטים, אני מעביר שיעור בנושא ניווט. אני מלמד את נושא המפה באופן בסיסי יחסית ויוצא עם התלמידים לשיעור אחד מעשי ברחבי בית הספר. הפעילות נחמדה, מהנה ותחרותית והתלמידים מאוד אוהבים אותה.

משך הפעילות: שיעור אחד

ציוד נידרש: מקרא למורה, דף עם מספרי הנ.צ לכל חוליה, כלי כתיבה.

הכנת הניווט - חד פעמי

צילום על ידי רחפן

צילום בית הספר כולו על ידי רחפן. (אני מצאתי תלמיד "תותח" בתחום שהיה במגמת תקשורת והנצחה בבית הספר הוא העלה את הרחפן וצילם). הרחפן מצלם תצ"א היום תמונות מהרחפנים ברמה גבוהה מאוד כך שממש רואים כל פרט קטן בבית הספר בדומה למפת ריצת ניווט. כל ברזיה או עציץ ועוד....

הכנת תצ"א לניווט

לאחר שהיתה לי תצ"א צבעונית של בית הספר סימנתי על גביה 30 נקודות ציון. בדף אחר רשמתי לי את מספר הנ"צ ואת הסימן שנתתי לו (מקרא). לאחר שהייתה לי מפת מסטר של הנ.צדיקים ודף קודים הלכתי בבית הספר וסימנתי את הסימן המוסכם שנתתי לכל נ.צ. (איך סימנת?)

לאחר הסימון בשטח חילקתי את הנקודות לשלוש כך שהיו לי שלוש קבוצות שבכל קבוצה יש עשרה נ.צקים.

הערה חשובה -  ניתן במפת המאסטר לעשות נקודות צמודות כי בחלוקה לקבוצות כל קבוצה מקבלת נקודה אחרת מתוך שלוש הנקודות הסמוכות.

לאחר מכן לקחתי שלוש תצ"אות נוספות וריקות (ללא סימון 30 הנקודות) ועל כל תצ"א סימנתי את עשר הנקודות שעל הקבוצה להביא כאשר על מנת לעלות עניין וקושי צריך להקפיד שסדר הנקודות שונה מתצ"א לתצ"א ושולח את התלמידים מקצה לקצה של בית הספר וחוזר חלילה.

לאחר מכן צילמתי וניילנתי את מפות הקוד של הקבוצות.

זהו אפשר למחוק את הזעה מהמצח את העבודה הקשה ואחד פעמית סיימנו!

הפעילות

חלוקת הכיתה לחוליות ניווט והליכה איתם ככיתה לנקודת הזינוק שהיא גם נקודת הסיום. גם נקודה זאת מסומנת במפה.

הסבר לתלמידים

אסור להיפרד.

חייבים להביא את הנקודות רק על פי הסדר הכתוב 1,2,3...

הזנקה בין קבוצה לקבוצה דקה אחת.

הקבוצה המנצחת היא זו שתביא את כל עשר הנקודות הנכונות במינימום זמן (כלומר עדיף להביא את כל הנקודות מאשר לעשות זאת בפחות זמן אבל לא להביא את הכל).

צורת ההזנקה

מזניקים את הקבוצות בסדר הבא: קבוצא א,' מסלול 1 זמן היציאה 0

קבוצה ב' מסלול 2 זמן היציאה 1 דקה.

קבוצה ג' מסלול 3 זמן היציאה 2 דקות.

קבוצה ד' מסלול א' זמן היציאה 3 דקות.

וכך הלאה לפי מספר הקבוצות.

חשוב שהמסלולים יהיו שונים כך שאם הם עוקבים אחרי הקבוצה שיצאה לפניהם ולא מנווטים בעצמם הם בכלל לא במסלול שלהם.

כל קבוצה מקבלת דף לצייר את הסימן המופיעה בנקודה.

בסיום בודקים כמה נקודות נכונות הביאה כל קבוצה ומודדים לה את זמן היציאה מהזמן הכללי. לדוגמא: קבוצה ד' יצאה אחרי 3 דקות וחזרה כשחלפו 20 דקות מורידים לה את 3 הדקות כך שהם עשו זמן של 17 דקות.

הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שתביא את מירב הנקודות הנכונות במינימום זמן.

כבר מעל עשרים שנים אני מלמד של"ח במקביל לחינוך גופני. אוהב את השטח והלימוד הבלתי פורמלי, מידי פעם צריך לנוח... קרא עוד

ריצת ניווט כיתתית בבית הספר

במסגרת סדנת מיומנויות השל"ח שאותה אני מלמד לפני גיחה בה אנחנו מנווטים, אני מעביר שיעור בנושא ניווט. אני מלמד את נושא המפה באופן בסיסי יחסית ויוצא עם התלמידים לשיעור אחד מעשי ברחבי בית הספר. הפעילות נחמדה, מהנה ותחרותית והתלמידים מאוד אוהבים אותה.

משך הפעילות: שיעור אחד

ציוד נידרש: מקרא למורה, דף עם מספרי הנ.צ לכל חוליה, כלי כתיבה.

הכנת הניווט - חד פעמי

צילום על ידי רחפן

צילום בית הספר כולו על ידי רחפן. (אני מצאתי תלמיד "תותח" בתחום שהיה במגמת תקשורת והנצחה בבית הספר הוא העלה את הרחפן וצילם). הרחפן מצלם תצ"א היום תמונות מהרחפנים ברמה גבוהה מאוד כך שממש רואים כל פרט קטן בבית הספר בדומה למפת ריצת ניווט. כל ברזיה או עציץ ועוד....

הכנת תצ"א לניווט

לאחר שהיתה לי תצ"א צבעונית של בית הספר סימנתי על גביה 30 נקודות ציון. בדף אחר רשמתי לי את מספר הנ"צ ואת הסימן שנתתי לו (מקרא). לאחר שהייתה לי מפת מסטר של הנ.צדיקים ודף קודים הלכתי בבית הספר וסימנתי את הסימן המוסכם שנתתי לכל נ.צ. (איך סימנת?)

לאחר הסימון בשטח חילקתי את הנקודות לשלוש כך שהיו לי שלוש קבוצות שבכל קבוצה יש עשרה נ.צקים.

הערה חשובה -  ניתן במפת המאסטר לעשות נקודות צמודות כי בחלוקה לקבוצות כל קבוצה מקבלת נקודה אחרת מתוך שלוש הנקודות הסמוכות.

לאחר מכן לקחתי שלוש תצ"אות נוספות וריקות (ללא סימון 30 הנקודות) ועל כל תצ"א סימנתי את עשר הנקודות שעל הקבוצה להביא כאשר על מנת לעלות עניין וקושי צריך להקפיד שסדר הנקודות שונה מתצ"א לתצ"א ושולח את התלמידים מקצה לקצה של בית הספר וחוזר חלילה.

לאחר מכן צילמתי וניילנתי את מפות הקוד של הקבוצות.

זהו אפשר למחוק את הזעה מהמצח את העבודה הקשה ואחד פעמית סיימנו!

פוסטים דומים

הפעילות

חלוקת הכיתה לחוליות ניווט והליכה איתם ככיתה לנקודת הזינוק שהיא גם נקודת הסיום. גם נקודה זאת מסומנת במפה.

הסבר לתלמידים

אסור להיפרד.

חייבים להביא את הנקודות רק על פי הסדר הכתוב 1,2,3...

הזנקה בין קבוצה לקבוצה דקה אחת.

הקבוצה המנצחת היא זו שתביא את כל עשר הנקודות הנכונות במינימום זמן (כלומר עדיף להביא את כל הנקודות מאשר לעשות זאת בפחות זמן אבל לא להביא את הכל).

צורת ההזנקה

מזניקים את הקבוצות בסדר הבא: קבוצא א,' מסלול 1 זמן היציאה 0

קבוצה ב' מסלול 2 זמן היציאה 1 דקה.

קבוצה ג' מסלול 3 זמן היציאה 2 דקות.

קבוצה ד' מסלול א' זמן היציאה 3 דקות.

וכך הלאה לפי מספר הקבוצות.

חשוב שהמסלולים יהיו שונים כך שאם הם עוקבים אחרי הקבוצה שיצאה לפניהם ולא מנווטים בעצמם הם בכלל לא במסלול שלהם.

כל קבוצה מקבלת דף לצייר את הסימן המופיעה בנקודה.

בסיום בודקים כמה נקודות נכונות הביאה כל קבוצה ומודדים לה את זמן היציאה מהזמן הכללי. לדוגמא: קבוצה ד' יצאה אחרי 3 דקות וחזרה כשחלפו 20 דקות מורידים לה את 3 הדקות כך שהם עשו זמן של 17 דקות.

הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שתביא את מירב הנקודות הנכונות במינימום זמן.

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *