מורה במחוז צפון 24 שנים (19 שנים בבי"ס אורט פסגות בכרמיאל), מדריך בקורסי מש"צים 17 שנים ובשנתיים האחרונות רכז ההדרכה של קורס מש"צים אדיר במחוז צפון, מדריך בקורס סיור וניווט. בשעות הפנאי מתנדב ביחידת חילוץ.... קרא עוד

הכנה למסע למדבר יהודה במשחק Treasure HIT

במידה ותרצו להשתמש במשחק - שלחו כאן תגובה או צרו איתנו קשר בכל דרך אחרת

ההכנה למסע במדבר יהודה נפרסת על שני שיעורים. בשיעור הראשון אנחנו מציגים את המסע והאזור בו אנחנו מטיילים ובשיעור השני אנחנו עורכים משחק באפליקציית TReasure HIT ברחבי בית הספר.

באפליקציה מספר אפשרויות ניווט ותפעול תחנה. מכיוון שכל המשחק נערך בבית הספר ולא ברחובות העיר ואין אפשרות לניווט וקביעת מיקומים, בחרנו באפשרות של הדפסת ברקודים ותלייה שלהם ברחבי בית הספר. הברקודים תלויים במשך שבוע שלם בו נערכת ההכנה, כל פעם לכיתה אחרת בזמן השיעור. הברקודים מודפסים ומודבקים כאשר כתוב בהם את שם התחנה שהיא מקום במדבר יהודה. למשל עין גדי, נחל משמר, מצדה וכו'.

התלמידים מקבלים את המשימה הראשונה שמכוונת אותם לאחת התחנות, רצים ומאתרים את התחנה. לאחר סריקת הברקוד הם מקבלים משימה שעליהם לפתור. חלק גדול מהמשימות הן שאלות אמריקאיות וחלק מורכבות ממשימה שאותה צריך לבצע ואז להצטלם עם התוצאה. בתחנות בהן יש משימה נמצא מש"צ והוא זה שמסייע להם ונותן להם את האביזרים של המשימה.

העלינו לכאן צילום מסך של שלוש משימות להמחשה, אבל אם תרצו להשתמש במשחק, בקשו זאת בתגובה כאן למטה ואנחנו נשכפל את המשחק ונשתף אתכם בעריכה.

כמו כן תוכלו להוריד כאן שתי מצגות: מצגת ההכנה למסע וכן מצגת הסבר על המשחק.

השאלות בתחנות

על מנת שתוכלו לראות ולהעריך את תוכן התחנות אני מעלה לכאן את השאלות מבלי להיכנס לתשובות:

  1. סמנו את המוצרים שמייצרים בים המלח
  2. סמנו שני שיקולים נגד הפקת מים מינרלים ממעיינות עין גדי
  3. מה היה מפלס ים המלח בינואר 2017
  4. מהו הגורם העיקרי להיווצרות בולענים?
  5. מי היה מפקד ההליגיון הרומי שצר על מצדה?
  6. מי סיפר את סיפור מצדה?
  7. בתחנה זו תקבלו שמות אנשים וקבוצות שפעלו במדבר יהודה. סדרו אותם לפי הסדר בו פעלו במקום. לאחר שתסיימו, צלמו את התוצאה ושלחו - דורש מש"צ ועזרים
  8. לפניכם רצועות האורך של מדבר יהודה. סדרו אותן לפי הסדר, צלמו ושלחו - דורש מש"צ ועזרים
  9. כיצד מתאים את עצמו נחש האפעה לתנאי המדבר? סמנו 3 תשובות נכונות
  10. מהן הסיבות להיווצרות שיטפונות?
  11. לפניכם שמות של צמחים, בעלי חיים ופעילות האדם במדבר. עליכם לסדר אותם לפי שלושת הרבדים. בסיום צלמו ושלחו - דרוש מש"צ ועזרים
  12. סמנו ארבע בעיות איתן מתמודד הצומח במדבר
  13. מיהם האנשים שהגיעו בעבר לחיות במדבר יהודה?

*רוצים להתעדכן פעם בחודש בתכנים שהעלינו במהלך החודש ? השאירו תגובה *

שלב שני

בסיבוב השני התלמידים צריכים להתחיל לפתח את הקרקע. זה אותו הרעיון של מונופול שבסיבוב ראשון קונים ערים ואז מפתחים בתים ומלונות. בשלב הזה חלק מהקבוצות מבינות שאין להם מספיק כסף לכל הפיתוח. והם צריכים להתגבר על המכשולים מכיוון שאני מספר להם תוך כדי המשחק שיש כל מיני התפתחויות במדינות שונות וזה משפיע על הדחיפות של היהודים לעלות. למשל פוגרומים בפולין ורוסיה, מצוקה ועוני במדינות אחרות, שלטון אנטישמי במדינות אחרות וכו'...

על הכרטיסיות מופיע מספר השלבים עד לפיתוח מלא בצורה של 1/5, 3/5, 5/5 וכו'... כלומר עלות הפיתוח מתייחסת לכל שלב בפיתוח עד פיתוח מלא.

סיכום המשחק

בסוף השיעור התלמידים נשלחים עם משימה לבית - לכתוב שלושה דברים שהם למדו מהמשחק. השאלה בכוונה מנוסחת באופן מאד רחב ומעומעם כדי שיחזרו עם תשובות שונות. בשיעור לאחר מכן אני אוסף את התשובות על הלוח ומבקש מהתלמידים לנסות ולחלק את התשובות לקטגוריות לפי ראות עיניהם. בסופו של דבר מתקבלות קטגוריות של היסטוריה, תשתיות ומשא ומתן ומכאן אני מגיע לנקודה של למידה בדרך הער"ך. אני מסביר לתלמידים כי מה שנערך בכיתה במודל קטן, קרה בהיסטוריה של העם היהודי בתהליך ארוך שנים וכי קהילות יהודיות למדו לעבוד אחת עם השנייה מול גורמים שונים כדי לשרוד. הדבר רלוונטי לחייהם כיום כיוון שהם פועלים לרוב בקבוצות כדי להשיג את האינטרסים שלהם וכי עליהם ללמוד לעבוד יחד ולא אחת נגד השנייה. בנוסף אני מדגיש לכיתה כי הלוח מלא במשפטים שלהם שמהם עולה שהם על למידה מהמשחק עצמו ושניתן ללמוד גם כך.

מורה במחוז צפון 24 שנים (19 שנים בבי"ס אורט פסגות בכרמיאל), מדריך בקורסי מש"צים 17 שנים ובשנתיים האחרונות רכז ההדרכה של קורס מש"צים אדיר במחוז צפון, מדריך בקורס סיור וניווט. בשעות הפנאי מתנדב ביחידת חילוץ.... קרא עוד

הכנה למסע למדבר יהודה במשחק Treasure HIT

במידה ותרצו להשתמש במשחק - שלחו כאן תגובה או צרו איתנו קשר בכל דרך אחרת

ההכנה למסע במדבר יהודה נפרסת על שני שיעורים. בשיעור הראשון אנחנו מציגים את המסע והאזור בו אנחנו מטיילים ובשיעור השני אנחנו עורכים משחק באפליקציית TReasure HIT ברחבי בית הספר.

באפליקציה מספר אפשרויות ניווט ותפעול תחנה. מכיוון שכל המשחק נערך בבית הספר ולא ברחובות העיר ואין אפשרות לניווט וקביעת מיקומים, בחרנו באפשרות של הדפסת ברקודים ותלייה שלהם ברחבי בית הספר. הברקודים תלויים במשך שבוע שלם בו נערכת ההכנה, כל פעם לכיתה אחרת בזמן השיעור. הברקודים מודפסים ומודבקים כאשר כתוב בהם את שם התחנה שהיא מקום במדבר יהודה. למשל עין גדי, נחל משמר, מצדה וכו'.

התלמידים מקבלים את המשימה הראשונה שמכוונת אותם לאחת התחנות, רצים ומאתרים את התחנה. לאחר סריקת הברקוד הם מקבלים משימה שעליהם לפתור. חלק גדול מהמשימות הן שאלות אמריקאיות וחלק מורכבות ממשימה שאותה צריך לבצע ואז להצטלם עם התוצאה. בתחנות בהן יש משימה נמצא מש"צ והוא זה שמסייע להם ונותן להם את האביזרים של המשימה.

העלינו לכאן צילום מסך של שלוש משימות להמחשה, אבל אם תרצו להשתמש במשחק, בקשו זאת בתגובה כאן למטה ואנחנו נשכפל את המשחק ונשתף אתכם בעריכה.

כמו כן תוכלו להוריד כאן שתי מצגות: מצגת ההכנה למסע וכן מצגת הסבר על המשחק.

השאלות בתחנות

על מנת שתוכלו לראות ולהעריך את תוכן התחנות אני מעלה לכאן את השאלות מבלי להיכנס לתשובות:

  1. סמנו את המוצרים שמייצרים בים המלח
  2. סמנו שני שיקולים נגד הפקת מים מינרלים ממעיינות עין גדי
  3. מה היה מפלס ים המלח בינואר 2017
  4. מהו הגורם העיקרי להיווצרות בולענים?
  5. מי היה מפקד ההליגיון הרומי שצר על מצדה?
  6. מי סיפר את סיפור מצדה?
  7. בתחנה זו תקבלו שמות אנשים וקבוצות שפעלו במדבר יהודה. סדרו אותם לפי הסדר בו פעלו במקום. לאחר שתסיימו, צלמו את התוצאה ושלחו - דורש מש"צ ועזרים
  8. לפניכם רצועות האורך של מדבר יהודה. סדרו אותן לפי הסדר, צלמו ושלחו - דורש מש"צ ועזרים
  9. כיצד מתאים את עצמו נחש האפעה לתנאי המדבר? סמנו 3 תשובות נכונות
  10. מהן הסיבות להיווצרות שיטפונות?
  11. לפניכם שמות של צמחים, בעלי חיים ופעילות האדם במדבר. עליכם לסדר אותם לפי שלושת הרבדים. בסיום צלמו ושלחו - דרוש מש"צ ועזרים
  12. סמנו ארבע בעיות איתן מתמודד הצומח במדבר
  13. מיהם האנשים שהגיעו בעבר לחיות במדבר יהודה?

*רוצים להתעדכן פעם בחודש בתכנים שהעלינו במהלך החודש ? השאירו תגובה *

שלב שני

בסיבוב השני התלמידים צריכים להתחיל לפתח את הקרקע. זה אותו הרעיון של מונופול שבסיבוב ראשון קונים ערים ואז מפתחים בתים ומלונות. בשלב הזה חלק מהקבוצות מבינות שאין להם מספיק כסף לכל הפיתוח. והם צריכים להתגבר על המכשולים מכיוון שאני מספר להם תוך כדי המשחק שיש כל מיני התפתחויות במדינות שונות וזה משפיע על הדחיפות של היהודים לעלות. למשל פוגרומים בפולין ורוסיה, מצוקה ועוני במדינות אחרות, שלטון אנטישמי במדינות אחרות וכו'...

על הכרטיסיות מופיע מספר השלבים עד לפיתוח מלא בצורה של 1/5, 3/5, 5/5 וכו'... כלומר עלות הפיתוח מתייחסת לכל שלב בפיתוח עד פיתוח מלא.

סיכום המשחק

בסוף השיעור התלמידים נשלחים עם משימה לבית - לכתוב שלושה דברים שהם למדו מהמשחק. השאלה בכוונה מנוסחת באופן מאד רחב ומעומעם כדי שיחזרו עם תשובות שונות. בשיעור לאחר מכן אני אוסף את התשובות על הלוח ומבקש מהתלמידים לנסות ולחלק את התשובות לקטגוריות לפי ראות עיניהם. בסופו של דבר מתקבלות קטגוריות של היסטוריה, תשתיות ומשא ומתן ומכאן אני מגיע לנקודה של למידה בדרך הער"ך. אני מסביר לתלמידים כי מה שנערך בכיתה במודל קטן, קרה בהיסטוריה של העם היהודי בתהליך ארוך שנים וכי קהילות יהודיות למדו לעבוד אחת עם השנייה מול גורמים שונים כדי לשרוד. הדבר רלוונטי לחייהם כיום כיוון שהם פועלים לרוב בקבוצות כדי להשיג את האינטרסים שלהם וכי עליהם ללמוד לעבוד יחד ולא אחת נגד השנייה. בנוסף אני מדגיש לכיתה כי הלוח מלא במשפטים שלהם שמהם עולה שהם על למידה מהמשחק עצמו ושניתן ללמוד גם כך.

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *