עד הצבא אפשר להגיד שהייתי שש שנים בשל"ח - בהתחלה פש"צית, לאחר מכן מש"צית וסיימתי כשינשינית.

מעגל בנושא התגברות

זמן:

40 דק'.

מטרות:

-הבנת משמעות ההתגברות בחיים האישיים.

-הוספת מוטיבציה.

מהלך הפעילות:

חלק א':

זמן - 20 דק'.

# לפני תחילת הפעילות מבקשים מהחניכים להביא איתם מחברת וכלי כתיבה.

המדריך יגיד לחניכים שבמשך הזמן הקרוב - לא להגיד כמה זמן! ( 15 דק) עליהם לכתוב ללא הפסקה מה שנקרא "כתיבת רצף". לכתוב את כל מה שעולה להם לראש בלי הפסקה בלי לצנזר,בלי לפחד ובלי לדאוג .. מה שהם כותבים נשאר אצלם.

עליהם לכתוב כל מה שעולה להם בראש כשהם חושבים על המילה "התגברות".

הוראות למדריך לכתיבת רצף:

  • במשך הזמן אין לדבר בכלל. צריך שיהיה שקט מוחלט במעגל.
  • כל אחד יכול וצריך לתפוס פינה לעצמו שיהיה במקום שנוח לו.
  • המדריך יתן כל מיני שאלות מנחות במהלך הכתיבה אז על החניכים לא להיות מפוזרים יותר מדי בשטח.
  • יש לשים לב לקצב הכתיבה ובמידה וצריך להוסיף עוד דקה גג שתיים יש לתת.
  • בסוף הזמן יש לחזור למעגל.

שאלות לכתיבת רצף: את השאלה הראשונה יש לתת לפני תחילת הזמן וזאת צריכה להיות השורה הראשונה שלהם במחברת.

1)התגברות בשבילי היא...

2)כשאני חושב/ת על התגברות אני חושב/ת על…

3)המילה התגברות מזכירה לי את….

4)מקרה של התבגרות שאני מכיר/ה..

5)איך התגברות משתלב לי בחיים..

שאלות לסוף הזמן (5 דק) - צורת פופקורן (מי שרוצה מוזמן לדבר לא בסדר מסוים)

  • איך היה לכם?
  • מה הרגשתם במהלך הכתיבה?
  • האם יש מישהו/י שמעוניינים לשתף קטע ממה שכתבו (אפשר גם רק שורה אחת)

חלק ב':

יש להקריא את המשל .(פעמיים)

 

 

משל החמור והבאר

חמור האיכר נפל לבאר הישנה והיבשה,

החמור החל לנעור לקרא לעזרה.

האיכר לא ידע מה לעשות

מאחר והחמור ממילא היה כבר די זקן

והבאר יבשה ומטה ליפול,

החליט האיכר לקבור החמור בתוך הבאר,

ובאותה הזדמנות גם לסתום אותה.

 

קרא האיכר לכל שכניו

כולם באו עם אתים

והחלו לעדור זבל לתוך הבאר.

תחילה החמור נער, אך אחרי

מספר רגעים הוא השתתק,

האיכרים המשיכו לעדור זבל

לתוך הבאר והחמור שותק.

 

הלך האיכר והציץ לתוך הבאר

ולהפתעתו הרבה ראה כי

החמור עומד בבאר על ארבע רגליו,

כל פעם שכף זבל הושלכה עליו

הוא ניער אותו מגבו ודרך עליו,

כך הזבל הלך והצטבר בקרקעית הבאר

ועם כל כף נוספת החמור עלה

עוד מספר סנטימטרים למעלה

כך, עד שהבור מלא,

והחמור צעד החוצה מן הבאר הנטושה.

שאלות לדיון:

  • מה דעתכם על המשל?
  • למה זה משנה אם הסוס היה דורך על האדמה או שסתם משאיר אותו על הגב?
  • מה בעצם המוסר השכל של המשל?
  • על מה אתם מרגישים שהייתם צריכים להתגבר בשנה האחרונה ? ולמה ?
  • מה זה בעצם התגברות בחיי היום יום?

סיכום:

5 דק'

-על מה אתם חושבים שתצטרכו להתגבר בחייכם האישיים? ואיך אתם חושבים שתוכלו לעשות את זה?

  • התגברות נמצאת בכל רגע בחיים שלנו ולא רק באירועים הירויים . בשנה הבאה אתם תצטרכו להתגבר על הרבה מכשולים ובעיות שיהיו לכם. ושתדעו שיש לכם המון אנשים שיעזרו ויסייעו לכם, שהם שם בשביל לעזור לכם ואתם תצליחו להתמודד עם זה בצורה המיטבית.

עד הצבא אפשר להגיד שהייתי שש שנים בשל"ח - בהתחלה פש"צית, לאחר מכן מש"צית וסיימתי כשינשינית.

מעגל בנושא התגברות

זמן:

40 דק'.

מטרות:

-הבנת משמעות ההתגברות בחיים האישיים.

-הוספת מוטיבציה.

מהלך הפעילות:

חלק א':

זמן - 20 דק'.

# לפני תחילת הפעילות מבקשים מהחניכים להביא איתם מחברת וכלי כתיבה.

המדריך יגיד לחניכים שבמשך הזמן הקרוב - לא להגיד כמה זמן! ( 15 דק) עליהם לכתוב ללא הפסקה מה שנקרא "כתיבת רצף". לכתוב את כל מה שעולה להם לראש בלי הפסקה בלי לצנזר,בלי לפחד ובלי לדאוג .. מה שהם כותבים נשאר אצלם.

עליהם לכתוב כל מה שעולה להם בראש כשהם חושבים על המילה "התגברות".

הוראות למדריך לכתיבת רצף:

  • במשך הזמן אין לדבר בכלל. צריך שיהיה שקט מוחלט במעגל.
  • כל אחד יכול וצריך לתפוס פינה לעצמו שיהיה במקום שנוח לו.
  • המדריך יתן כל מיני שאלות מנחות במהלך הכתיבה אז על החניכים לא להיות מפוזרים יותר מדי בשטח.
  • יש לשים לב לקצב הכתיבה ובמידה וצריך להוסיף עוד דקה גג שתיים יש לתת.
  • בסוף הזמן יש לחזור למעגל.

שאלות לכתיבת רצף: את השאלה הראשונה יש לתת לפני תחילת הזמן וזאת צריכה להיות השורה הראשונה שלהם במחברת.

1)התגברות בשבילי היא...

2)כשאני חושב/ת על התגברות אני חושב/ת על…

3)המילה התגברות מזכירה לי את….

4)מקרה של התבגרות שאני מכיר/ה..

5)איך התגברות משתלב לי בחיים..

שאלות לסוף הזמן (5 דק) - צורת פופקורן (מי שרוצה מוזמן לדבר לא בסדר מסוים)

  • איך היה לכם?
  • מה הרגשתם במהלך הכתיבה?
  • האם יש מישהו/י שמעוניינים לשתף קטע ממה שכתבו (אפשר גם רק שורה אחת)

חלק ב':

יש להקריא את המשל .(פעמיים)

פוסטים דומים

משל החמור והבאר

חמור האיכר נפל לבאר הישנה והיבשה,

החמור החל לנעור לקרא לעזרה.

האיכר לא ידע מה לעשות

מאחר והחמור ממילא היה כבר די זקן

והבאר יבשה ומטה ליפול,

החליט האיכר לקבור החמור בתוך הבאר,

ובאותה הזדמנות גם לסתום אותה.

 

קרא האיכר לכל שכניו

כולם באו עם אתים

והחלו לעדור זבל לתוך הבאר.

תחילה החמור נער, אך אחרי

מספר רגעים הוא השתתק,

האיכרים המשיכו לעדור זבל

לתוך הבאר והחמור שותק.

 

הלך האיכר והציץ לתוך הבאר

ולהפתעתו הרבה ראה כי

החמור עומד בבאר על ארבע רגליו,

כל פעם שכף זבל הושלכה עליו

הוא ניער אותו מגבו ודרך עליו,

כך הזבל הלך והצטבר בקרקעית הבאר

ועם כל כף נוספת החמור עלה

עוד מספר סנטימטרים למעלה

כך, עד שהבור מלא,

והחמור צעד החוצה מן הבאר הנטושה.

שאלות לדיון:

  • מה דעתכם על המשל?
  • למה זה משנה אם הסוס היה דורך על האדמה או שסתם משאיר אותו על הגב?
  • מה בעצם המוסר השכל של המשל?
  • על מה אתם מרגישים שהייתם צריכים להתגבר בשנה האחרונה ? ולמה ?
  • מה זה בעצם התגברות בחיי היום יום?

סיכום:

5 דק'

-על מה אתם חושבים שתצטרכו להתגבר בחייכם האישיים? ואיך אתם חושבים שתוכלו לעשות את זה?

  • התגברות נמצאת בכל רגע בחיים שלנו ולא רק באירועים הירויים . בשנה הבאה אתם תצטרכו להתגבר על הרבה מכשולים ובעיות שיהיו לכם. ושתדעו שיש לכם המון אנשים שיעזרו ויסייעו לכם, שהם שם בשביל לעזור לכם ואתם תצליחו להתמודד עם זה בצורה המיטבית.

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *