מלמד כבר 15 שנים בקרית חינוך "דרור" וחבר בצוות הפיקוח של מחוז מרכז. אופטימיסט חסר תקנה. אוהב להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. ... קרא עוד

סדנת ההר כערש האומה - שיעור 1

מהי מולדת?

"אֶרֶץ הָרִים, וּבְקָעֹת; לִמְטַר הַשָּׁמַיִם, תִּשְׁתֶּה-מָּיִם" (דברים י"א פסוק 11)

על מנת לקבל את המצגת בקובץ פאוור פוינט השאירו בתגובה למטה את המייל שלכם עם שמכם ושם בית הספר בו אתם מלמדים של"ח. וכן מעוניין או לא מעוניין לקבל עדכונים פעם בחודש לגבי החומרים שעלו במהלך החודש האחרון.

לאתר מנהלת הטיולים ובו סדנת ההר הרשמית - לחצו

שקופית 1

מטרת השיעור

התלמיד יברר את המושג "מולדת" ואת הקשר האישי שלו לערש האומה (מולדת העם) כחלק מזהותו.

המסר הערכי

המקום בו התגבש עם ישראל וסיפור ההתיישבות בהר.

הרעיון המרכזי

בשיעור זה נקיים דיון לבירור המושג "מולדת" על מנת ליצור תשתית לשיעורי הסדנה. נברר עם התלמידים מהי מולדת עבורם ומה הם הערכים המשותפים העולים מתוך תפיסותיהם האישיות את המושג "מולדת".

נברר את המושג "ערש האומה" ונדון במשמעויות שלו הן בהיבט של הולדת עם: "מה הופך קבוצה לעם", והן בזיקה שבין מורשת העם לבין ארץ ישראל.

היווצרות תשתית המורשת התרבותית שלו, הינם חלק מהסיפור שלי.

שקופית 2

יעדי השיעור

התלמיד ייחשף להיבטים שונים של המושג "מולדת ".

התלמיד יברר מהי מולדת עבורו ומה המכנה המשותף לכל התלמידים בכתה בתפיסתם את המונח "מולדת".

מהלך השיעור

המורה יתלה על קירות הכיתה את הקטעים בנספח 1 - לחצו להורדה

המורה יבקש מהתלמידים לצפות בסרטון ולאחר מכן לנסות להגדיר כל אחד לעצמו מהו המושג "מולדת" - הסרטון מופיע במצגת וניתן להוריד אותו כאן (כל הזכויות לשיר ליפתח חביב ולסרטון למורה שרית)

את התשובות התלמידים, יכתבו במחברת ו/או ישלחו למורה דרך הסלולרי בpadlet.

המורה יציג את תשובות התלמידים על הלוח

שקופית 3

יעדי שיעור

התלמיד יגדיר את המושג "ערש האומה".

מהלך השיעור

המורה יציג ויבאר את שם הסדנא.

שקופית 4

 

שקופית 5

יעדי השיעור

התלמיד ידון בשאלה מה הופך קבוצה לעם

התלמיד יסביר את הקשר בין "ערש האומה" לערכים המשותפים שעלו מתפיסת תלמידי הכיתה את המושג מולדת.

מהלך השיעור

המורה ישאל מה הופך קבוצה לעם. יש לתת לתלמידים להעלות מספר הצעות ואז לבקש מכולם להעלות את הצעותיהם לpadlet המורה יסדר את ההצעות בעמודה ליד העמודה בה כתבו התלמידים מהי מולדת.

המורה יבקש מהתלמידים למצוא קווים דומים בין ההגדרות של מולדת לבין הדברים שהופכים קבוצה לעם.

שקופית 6

סיכום השיעור

מלמד כבר 15 שנים בקרית חינוך "דרור" וחבר בצוות הפיקוח של מחוז מרכז. אופטימיסט חסר תקנה. אוהב להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. ... קרא עוד

סדנת ההר כערש האומה - שיעור 1

מהי מולדת?

"אֶרֶץ הָרִים, וּבְקָעֹת; לִמְטַר הַשָּׁמַיִם, תִּשְׁתֶּה-מָּיִם" (דברים י"א פסוק 11)

על מנת לקבל את המצגת בקובץ פאוור פוינט השאירו בתגובה למטה את המייל שלכם עם שמכם ושם בית הספר בו אתם מלמדים של"ח. וכן מעוניין או לא מעוניין לקבל עדכונים פעם בחודש לגבי החומרים שעלו במהלך החודש האחרון.

לאתר מנהלת הטיולים ובו סדנת ההר הרשמית - לחצו

שקופית 1

מטרת השיעור

התלמיד יברר את המושג "מולדת" ואת הקשר האישי שלו לערש האומה (מולדת העם) כחלק מזהותו.

המסר הערכי

המקום בו התגבש עם ישראל וסיפור ההתיישבות בהר.

הרעיון המרכזי

בשיעור זה נקיים דיון לבירור המושג "מולדת" על מנת ליצור תשתית לשיעורי הסדנה. נברר עם התלמידים מהי מולדת עבורם ומה הם הערכים המשותפים העולים מתוך תפיסותיהם האישיות את המושג "מולדת".

נברר את המושג "ערש האומה" ונדון במשמעויות שלו הן בהיבט של הולדת עם: "מה הופך קבוצה לעם", והן בזיקה שבין מורשת העם לבין ארץ ישראל.

היווצרות תשתית המורשת התרבותית שלו, הינם חלק מהסיפור שלי.

שקופית 2

יעדי השיעור

התלמיד ייחשף להיבטים שונים של המושג "מולדת ".

התלמיד יברר מהי מולדת עבורו ומה המכנה המשותף לכל התלמידים בכתה בתפיסתם את המונח "מולדת".

מהלך השיעור

המורה יתלה על קירות הכיתה את הקטעים בנספח 1 - לחצו להורדה

המורה יבקש מהתלמידים לצפות בסרטון ולאחר מכן לנסות להגדיר כל אחד לעצמו מהו המושג "מולדת" - הסרטון מופיע במצגת וניתן להוריד אותו כאן (כל הזכויות לשיר ליפתח חביב ולסרטון למורה שרית)

את התשובות התלמידים, יכתבו במחברת ו/או ישלחו למורה דרך הסלולרי בpadlet.

המורה יציג את תשובות התלמידים על הלוח

שקופית 3

יעדי שיעור

התלמיד יגדיר את המושג "ערש האומה".

מהלך השיעור

המורה יציג ויבאר את שם הסדנא.

פוסטים דומים

שקופית 4

 

שקופית 5

יעדי השיעור

התלמיד ידון בשאלה מה הופך קבוצה לעם

התלמיד יסביר את הקשר בין "ערש האומה" לערכים המשותפים שעלו מתפיסת תלמידי הכיתה את המושג מולדת.

מהלך השיעור

המורה ישאל מה הופך קבוצה לעם. יש לתת לתלמידים להעלות מספר הצעות ואז לבקש מכולם להעלות את הצעותיהם לpadlet המורה יסדר את ההצעות בעמודה ליד העמודה בה כתבו התלמידים מהי מולדת.

המורה יבקש מהתלמידים למצוא קווים דומים בין ההגדרות של מולדת לבין הדברים שהופכים קבוצה לעם.

שקופית 6

סיכום השיעור

פוסטים דומים

להצטרף לשיחה

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *