אחרי מספר שנים באקדמיה ובגולה הדוויה, הבנתי שבשלב ב' אני רוצה לחזור לכור מחצבתי: החינוך הבלתי פורמלי ואבק הדרכים של הארץ הזאת. להמשך קריאה והפוסטים הנוספים...

מפות מוערות עם Thinglink

להורדת קובץ PDF

ThingLink.com הוא אתר המאפשר יצירת מפות או תמונות מוערות, כלומר שמוטבעות בהן הערות או תכנים נוספים, ואשר יכול להיות שימושי ביותר למורי של"ח בהוראה רגילה ומקוונת כאחד.

היכרות כללית

לאחר הרשמה חינמית לאתר בכתובת www.thinglink.com, האתר מאפשר להעלות תמונה ולהציב עליה לחצנים שונים ומעוצבים, שלחיצה עליהם פותחת חלונית עם תוכן מסוים: טקסט, קישור, השמעת מוזיקה, נגינת סרטון או שילוב של כל אלו ביחד. ראו למשל מפה זו על אזור השרון, והתנסו בתגובת הלחצנים השונים - לחצו

יצירת התמונה או המפה המוערת קלה ואינטואיטיבית. ניתן להיעזר במדריך המוקלט הבא:

שימושים

האפשרויות הגלומות ביצירת לחצנים על גבי תמונה מזמנים למורי השל"ח, ולמורים בכלל, הזדמנויות מגוונות, למשל:

  • להעלות מפה ועליה להוסיף נקודות הסבר שונות, למשל בלימוד על אזור מסוים או לקראת יום שדה או מסע שנתי.
  • להעלות תמונת צמח או בעל חי ולהציב פקדים המראים אותו בסרטון בטבע, משמיעים את הקלטת קולו, מצביעים על התאמות שונות לבית הגידול שלו, מספקים קישורים למידע נוסף ועוד.
  • להעלות בתחילת השנה תמונה של צוות המש"צים עם מידע אישי על כל אחד כדי שהפש"צים החדשים יכירו את צוות המדריכים.
  • להעלות קולאז' תמונות מהגיחה המחנאית ולהוסיף הערות המצביעות על פעילויות מסוגים שונים, מבנה המחנה, המתקנים אותם יש לבנות ועוד.
  • להעלות סרטון של תהליך כלשהו, למשל מדרגות חקלאיות בהר, מעין שכבה או היווצרות הבקע הסורי-אפריקאי, ולהוסיף הערות וקישורים על גבי התמונה כאילו הייתם בכיתה או בנקודת הדרכה והצבעתם עליהם.

פעילות אפשרית

אחד העקרונות בהוראה מרחוק מזמן את התלמיד לעשות שימוש בעצמו בכלים דיגיטאליים וליצור תוצרים, ולא להיות צרכן מידע פאסיבי. פשטותו של Thinglink מאפשרת להטיל על המשימה ליצור בעצמו מפה מוערת ולחלוק איתה עם המנחה או הקבוצה ניתן להשתמש בסרטון לעיל כדי להנחות את התמידים כיצד לעשות זאת. הנה, אם כך, הצעה לפעילות מקוונת:

ראשית נחלוק עם התלמידים את המפה המוערת הבאה של חבלי ארץ בישראל - לחצו

לאחר מכן ננחה את התלמידים לבחור, כיחידים או בקבוצות, חבל ארץ אחד ולהכין אודותיו מפה דומה (ניתן להביא את תמונת השרון לעיל כדוגמה), ונגדיר מה נבקש שיוסיפו על המפה, למשל:

להעלות מפה של חבל ארץ אחד לפי בחירתם שישמש רקע.

להוסיף שלוש נקודות יישוב מסוגים שונים (עיר, מושב, קיבוץ וכדומה) ועבור כל אחת מהן להוסיף שלושה משפטי מידע, תמונה, קישור לאתר רלוונטי (חוץ מוויקיפדיה), ועובדה מעניינת אחת.

להוסיף לחצן על צמח הגדל באזור זה, רצוי אנדמי, ולהוסיף לקישור אודותיו באתר "צמח השדה" (https://wildflowers.co.il/hebrew/) ולהסביר מדוע בחרו דווקא בו. ניתן להסב את תשומת ליבם לכך שבעמוד הבית של אתר צמח השדה ניתן לבצע חיפוש גם לפי אזור בארץ.

להוסיף לחצן לשיר על האזור או על אחד מהיישובים באזור (כסרטון YouTube או קובץ שמע)

לוודא שהתמונה שייצרו פתוחה לשיתוף ולשלוח למנחה, או לקבוצה.

בהנאה!

אחרי מספר שנים באקדמיה ובגולה הדוויה, הבנתי שבשלב ב' אני רוצה לחזור לכור מחצבתי: החינוך הבלתי פורמלי ואבק הדרכים של הארץ הזאת. להמשך קריאה והפוסטים הנוספים...

מפות מוערות עם Thinglink

להורדת קובץ PDF

ThingLink.com הוא אתר המאפשר יצירת מפות או תמונות מוערות, כלומר שמוטבעות בהן הערות או תכנים נוספים, ואשר יכול להיות שימושי ביותר למורי של"ח בהוראה רגילה ומקוונת כאחד.

היכרות כללית

לאחר הרשמה חינמית לאתר בכתובת www.thinglink.com, האתר מאפשר להעלות תמונה ולהציב עליה לחצנים שונים ומעוצבים, שלחיצה עליהם פותחת חלונית עם תוכן מסוים: טקסט, קישור, השמעת מוזיקה, נגינת סרטון או שילוב של כל אלו ביחד. ראו למשל מפה זו על אזור השרון, והתנסו בתגובת הלחצנים השונים - לחצו

יצירת התמונה או המפה המוערת קלה ואינטואיטיבית. ניתן להיעזר במדריך המוקלט הבא:

שימושים

האפשרויות הגלומות ביצירת לחצנים על גבי תמונה מזמנים למורי השל"ח, ולמורים בכלל, הזדמנויות מגוונות, למשל:

להעלות מפה ועליה להוסיף נקודות הסבר שונות, למשל בלימוד על אזור מסוים או לקראת יום שדה או מסע שנתי.

להעלות תמונת צמח או בעל חי ולהציב פקדים המראים אותו בסרטון בטבע, משמיעים את הקלטת קולו, מצביעים על התאמות שונות לבית הגידול שלו, מספקים קישורים למידע נוסף ועוד.

להעלות בתחילת השנה תמונה של צוות המש"צים עם מידע אישי על כל אחד כדי שהפש"צים החדשים יכירו את צוות המדריכים.

להעלות קולאז' תמונות מהגיחה המחנאית ולהוסיף הערות המצביעות על פעילויות מסוגים שונים, מבנה המחנה, המתקנים אותם יש לבנות ועוד.

להעלות סרטון של תהליך כלשהו, למשל מדרגות חקלאיות בהר, מעין שכבה או היווצרות הבקע הסורי-אפריקאי, ולהוסיף הערות וקישורים על גבי התמונה כאילו הייתם בכיתה או בנקודת הדרכה והצבעתם עליהם.

פעילות אפשרית

אחד העקרונות בהוראה מרחוק מזמן את התלמיד לעשות שימוש בעצמו בכלים דיגיטאליים וליצור תוצרים, ולא להיות צרכן מידע פאסיבי. פשטותו של Thinglink מאפשרת להטיל על המשימה ליצור בעצמו מפה מוערת ולחלוק איתה עם המנחה או הקבוצה ניתן להשתמש בסרטון לעיל כדי להנחות את התמידים כיצד לעשות זאת. הנה, אם כך, הצעה לפעילות מקוונת:

ראשית נחלוק עם התלמידים את המפה המוערת הבאה של חבלי ארץ בישראל - לחצו

לאחר מכן ננחה את התלמידים לבחור, כיחידים או בקבוצות, חבל ארץ אחד ולהכין אודותיו מפה דומה (ניתן להביא את תמונת השרון לעיל כדוגמה), ונגדיר מה נבקש שיוסיפו על המפה, למשל:

להעלות מפה של חבל ארץ אחד לפי בחירתם שישמש רקע.

להוסיף שלוש נקודות יישוב מסוגים שונים (עיר, מושב, קיבוץ וכדומה) ועבור כל אחת מהן להוסיף שלושה משפטי מידע, תמונה, קישור לאתר רלוונטי (חוץ מוויקיפדיה), ועובדה מעניינת אחת.

להוסיף לחצן על צמח הגדל באזור זה, רצוי אנדמי, ולהוסיף לקישור אודותיו באתר "צמח השדה" (https://wildflowers.co.il/hebrew/) ולהסביר מדוע בחרו דווקא בו. ניתן להסב את תשומת ליבם לכך שבעמוד הבית של אתר צמח השדה ניתן לבצע חיפוש גם לפי אזור בארץ.

להוסיף לחצן לשיר על האזור או על אחד מהיישובים באזור (כסרטון YouTube או קובץ שמע)

לוודא שהתמונה שייצרו פתוחה לשיתוף ולשלוח למנחה, או לקבוצה.

בהנאה!

פוסטים דומים

 

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *