מעגל מנהיגות

איזה מנהיג אני רוצה להיות כשאהיה גדול...

על מנת להוריד את המצגת עם כל התמונות - לחצו

כל התמונות נלקחו מאתר התמונות החינמיות freepik

שלב א'

המדריך פותח ושואל מה הופך אדם למנהיג?

שומע תשובות (תכונות מסוימות  מולדות/נרכשות, רצונות/שאיפות מסוימים..) , ויכול להרחיב  - האם זו העובדה שיש לאדם תחתיו אנשים שעליו להוביל למטרה משותפת? האם זהו כישרון טבעי שנולדים איתו והוא פותח בפנינו אפשרויות לתפקידים בקבוצות מסוימות? ישנן תשובות רבות לשאלות האלו, שכן ניתן למצוא מנהיגים בכל מקום ותחום בחיים והם שונים מאוד זה מזה. אפילו אתם מנהיגים, בין שאתם מודעים לכך ובין שלא – אם לא בבית הספר, אז בבית בקרב המשפחה או אולי עבור חבריכם, שהרי בחרתם להצטרף לקבוצה הזו כי אתם רוצים להוביל.

שלב ב'

המדריך מקריא את הקטע הבא

במהלך אימונים צבאיים בשוויץ. סגן צעיר של יחידה הונגרית קטנה שלח להרי האלפים כיתת סיור אל שממת הקרח. השלג התחיל לרדת מיד, ונמשך יומיים. הכיתה לא חזרה. הסגן סבל וחשש ששלח את אנשיו אל מותם. אבל ביום השלישי הכיתה חזרה. איפה היו? איך מצאו את דרכם חזרה? כן, הם אמרו, היינו בטוחים שאנחנו אבודים וחיכינו לסופנו. אך אז, אחד מאתנו מצא מפה בכיסו. הקמנו מחנה, חיכינו עד ששככה הסערה ואז בעזרת המפה זיהינו את מקומנו והנה אנחנו כאן. הסגן  לקח את המפה התבונן בה במבט בוחן וגילה לתדהמתו שזו לא הייתה מפה של האלפים אלא של הפירנאים.

שלב ג'

המדריך שואל: מה מלמד אותנו הסיפור הזה?

תשובות......

המדריך מסכם– בקטע מבינים שהמציאות לא השתנתה, המפה לא הייתה שווה הרבה. המציאות במקרה הזה לא חשובה אלא הפרשנות היא החשובה. מפה ישנה שאיננה בהכרח מייצגת היטב את המציאות היא יכולה לעזור, בתנאי שאתה מאמין בה, מתחיל לפעול, יוצר תוצאות מוחשיות, מגלה מה קורה, וזה עוזר להבין מה לעשות בצעד הבא.

זהו בעצם תפקידם החשוב של מנהיגים: הם מעניקים את הפרשנות למציאות ומקנים לה משמעות היכולה להפיח בנו תקווה, להניע אותנו לפעולה ולגרום לדברים להתרחש...

שלב ד'

וכעת אומר המדריך נקיים מעגל של''ח (המדריך חוזר על כללי המעגל) ואומר "חשוב שתבינו שמי שמנהיג לא מנהיג רק אנשים אחרים אלא הוא מנהיג קודם כל את עצמו.

כעת אתם מוזמנים לקרוא את המשפטים ולהתבונן בתמונות ולבחור היגד או תמונה שאתם מזדהים איתה (עם דמות המנהיג שמוצגת בה) והסבירו מדוע, או תמונה שמשקפת את סוג המנהיג כמוהו אתם שואפים להיות.

שלב ה'

לסיכום אומר המדריך כי ראינו שבקבוצה שלנו לפש''צים שונים קיימת שאיפה להיות מנהיגים כל אחד בדרכו, כל אחד בהתאם לאופיו. למעשה בכל חברה ניתן להבחין במנהיגים שהובילו כל אחד באופן שונה.

בזכות הגיוון בהובלה הצליחה המדינה שלנו להתפתח לכיוונים שונים ולהגיע לשלל הישגים כעבור 70 שנה בלבד.

מעגל מנהיגות

איזה מנהיג אני רוצה להיות כשאהיה גדול...

על מנת להוריד את המצגת עם כל התמונות - לחצו

כל התמונות נלקחו מאתר התמונות החינמיות freepik

שלב א'

המדריך פותח ושואל מה הופך אדם למנהיג?

שומע תשובות (תכונות מסוימות  מולדות/נרכשות, רצונות/שאיפות מסוימים..) , ויכול להרחיב  - האם זו העובדה שיש לאדם תחתיו אנשים שעליו להוביל למטרה משותפת? האם זהו כישרון טבעי שנולדים איתו והוא פותח בפנינו אפשרויות לתפקידים בקבוצות מסוימות? ישנן תשובות רבות לשאלות האלו, שכן ניתן למצוא מנהיגים בכל מקום ותחום בחיים והם שונים מאוד זה מזה. אפילו אתם מנהיגים, בין שאתם מודעים לכך ובין שלא – אם לא בבית הספר, אז בבית בקרב המשפחה או אולי עבור חבריכם, שהרי בחרתם להצטרף לקבוצה הזו כי אתם רוצים להוביל.

שלב ב'

המדריך מקריא את הקטע הבא

במהלך אימונים צבאיים בשוויץ. סגן צעיר של יחידה הונגרית קטנה שלח להרי האלפים כיתת סיור אל שממת הקרח. השלג התחיל לרדת מיד, ונמשך יומיים. הכיתה לא חזרה. הסגן סבל וחשש ששלח את אנשיו אל מותם. אבל ביום השלישי הכיתה חזרה. איפה היו? איך מצאו את דרכם חזרה? כן, הם אמרו, היינו בטוחים שאנחנו אבודים וחיכינו לסופנו. אך אז, אחד מאתנו מצא מפה בכיסו. הקמנו מחנה, חיכינו עד ששככה הסערה ואז בעזרת המפה זיהינו את מקומנו והנה אנחנו כאן. הסגן  לקח את המפה התבונן בה במבט בוחן וגילה לתדהמתו שזו לא הייתה מפה של האלפים אלא של הפירנאים.

פוסטים דומים

שלב ג'

המדריך שואל: מה מלמד אותנו הסיפור הזה?

תשובות......

המדריך מסכם– בקטע מבינים שהמציאות לא השתנתה, המפה לא הייתה שווה הרבה. המציאות במקרה הזה לא חשובה אלא הפרשנות היא החשובה. מפה ישנה שאיננה בהכרח מייצגת היטב את המציאות היא יכולה לעזור, בתנאי שאתה מאמין בה, מתחיל לפעול, יוצר תוצאות מוחשיות, מגלה מה קורה, וזה עוזר להבין מה לעשות בצעד הבא.

זהו בעצם תפקידם החשוב של מנהיגים: הם מעניקים את הפרשנות למציאות ומקנים לה משמעות היכולה להפיח בנו תקווה, להניע אותנו לפעולה ולגרום לדברים להתרחש...

שלב ד'

וכעת אומר המדריך נקיים מעגל של''ח (המדריך חוזר על כללי המעגל) ואומר "חשוב שתבינו שמי שמנהיג לא מנהיג רק אנשים אחרים אלא הוא מנהיג קודם כל את עצמו.

כעת אתם מוזמנים לקרוא את המשפטים ולהתבונן בתמונות ולבחור היגד או תמונה שאתם מזדהים איתה (עם דמות המנהיג שמוצגת בה) והסבירו מדוע, או תמונה שמשקפת את סוג המנהיג כמוהו אתם שואפים להיות.

שלב ה'

לסיכום אומר המדריך כי ראינו שבקבוצה שלנו לפש''צים שונים קיימת שאיפה להיות מנהיגים כל אחד בדרכו, כל אחד בהתאם לאופיו. למעשה בכל חברה ניתן להבחין במנהיגים שהובילו כל אחד באופן שונה.

בזכות הגיוון בהובלה הצליחה המדינה שלנו להתפתח לכיוונים שונים ולהגיע לשלל הישגים כעבור 70 שנה בלבד.

פוסטים דומים

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *