היי שמי איילה צור ואני מורה לשל"ח ומדעי המחשב בחטיבת עידנים רמלה. אני אמא לשלושה ילדים מדהימים, להמשך...

הבקע כמנוף כלכלי

בקע הירדן מהווה אזור גבול שלאורכו מצויים מקורות מים ומשאבי טבע ייחודיים. הכנרת בצפון, ים המלח, וים סוף. אלה יכולים להוות בסיס לפיתוח האזור בתחומים רבים. באזור מדבר יהודה האקלים מדברי, ומזמן קשיים אקלימיים, כלכליים, חברתיים ודמוגרפיים. השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמינו:

כיצד ניתן להפוך את הקשיים האובייקטיביים ולייצור הזדמנות להצלחה?

מטרות השיעור

בתחום הידע

התלמידים יבינו את המושג "משאב טבע"
התלמידים יכירו את היתרונות הכלכליים של ים המלח.

בתחום המיומנויות

התלמידים יתנסו בלמידת חקר באמצעות חיפש ושימוש במקורות מידע.

בתחום הערכי

התלמידים יפתחו יכולת הבעה בעל פה, והתנסות בנקיטת עמדה.
התלמידים ידונו בשאלה כיצד ניתן לשמור על האיזון בין שימוש במשאבי הטבע לבין שמירתו.

מהלך השיעור

  • הגדרה של המושג "משאב טבע"
  • עבודת כיתה בנושא יתרונותיו הכלכליים של ים המלח
  • דיון בשאלה כיצד ניתן לשמור על ערכי הטבע שלנו במקרה זה ים המלח.
  • סיכום

נפתח את השיעור סקירה קצרה של מקורות המים לאורך הבקע.

נשאל את התלמידים מהו משאב טבע? ונבקש מהם לרשום הגדרה למושג.

למידע נוסף לחצו על הקישור : משאב טבע

משימה

פתחו את הקישור : הבקע כמנוף כלכלי

ענו על השאלה : באיזה אופן תורם ים המלח לכלכלה של מדינת ישראל?

את תשובותיכם העלו ללוח השיתופי :

 

נוצר בעזרת Padlet

להמשך השיעור ולדיון בעתידו של ים המלח יש ללחוץ על התמונה ......

היי שמי איילה צור ואני מורה לשל"ח ומדעי המחשב בחטיבת עידנים רמלה. אני אמא לשלושה ילדים מדהימים, להמשך...

הבקע כמנוף כלכלי

בקע הירדן מהווה אזור גבול שלאורכו מצויים מקורות מים ומשאבי טבע ייחודיים. הכנרת בצפון, ים המלח, וים סוף. אלה יכולים להוות בסיס לפיתוח האזור בתחומים רבים. באזור מדבר יהודה האקלים מדברי, ומזמן קשיים אקלימיים, כלכליים, חברתיים ודמוגרפיים. השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמינו:

כיצד ניתן להפוך את הקשיים האובייקטיביים ולייצור הזדמנות להצלחה?

מטרות השיעור

בתחום הידע

התלמידים יבינו את המושג "משאב טבע"
התלמידים יכירו את היתרונות הכלכליים של ים המלח.

בתחום המיומנויות

התלמידים יתנסו בלמידת חקר באמצעות חיפש ושימוש במקורות מידע.

בתחום הערכי

התלמידים יפתחו יכולת הבעה בעל פה, והתנסות בנקיטת עמדה.
התלמידים ידונו בשאלה כיצד ניתן לשמור על האיזון בין שימוש במשאבי הטבע לבין שמירתו.

מהלך השיעור

  • הגדרה של המושג "משאב טבע"
  • עבודת כיתה בנושא יתרונותיו הכלכליים של ים המלח
  • דיון בשאלה כיצד ניתן לשמור על ערכי הטבע שלנו במקרה זה ים המלח.
  • סיכום

נפתח את השיעור סקירה קצרה של מקורות המים לאורך הבקע.

נשאל את התלמידים מהו משאב טבע? ונבקש מהם לרשום הגדרה למושג.

למידע נוסף לחצו על הקישור : משאב טבע

משימה

פתחו את הקישור : הבקע כמנוף כלכלי

ענו על השאלה : באיזה אופן תורם ים המלח לכלכלה של מדינת ישראל?

את תשובותיכם העלו ללוח השיתופי :

 

נוצר בעזרת Padlet

להמשך השיעור ולדיון בעתידו של ים המלח יש ללחוץ על התמונה להמשך.....

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *