היי שמי איילה צור ואני מורה לשל"ח ומדעי המחשב בחטיבת עידנים רמלה. אני אמא לשלושה ילדים מדהימים, להמשך...

שיעור בנושא השסעים בחברה הישראלית

סדנת מפגש תרבויות

הערה חשובה: לשיעור זה נדרש פלאפון או מחשב

מטרות השיעור

בתחום הידע

  • התלמידים יבינו ויכירו את המושג שסע.
  • התלמידים ידעו ויבינו את הסיבות להיווצרות השסעים בחברה.

בתחום המיומנויות

  • התלמידים יסגלו עבודה בקבוצות.
  • התלמידים ידעו לנתח גרף
  • התלמידים יתנסו בלמידת חקר באמצעות חיפש ושימוש במקורות מידע. 

בתחום הערכי

התלמידים יפתחו יכולת הקשבה ורגישות ל"אחר".

מהלך השיעור 

  • צפייה בסרטון 
  • הגדרת המושג "שסע" והכרה בארבעת השסעים במדינה 
  • השוואה בין סקר שהתלמידים ביצעו לגבי השסע הבולט במדינה, לבין גרף סקר שבוצע במסגרת מחקר. 
  • עבודה בקבוצות וחקר של השסעים.
  • לימוד עמיתים, הצגה של הסיבות והגורמים לכל שסע, והצגת דרכי פתרון.
  • סיכום

צפייה בסרטון 

מה אתם חושבים על החברה הישראלית?  

בסיום הצפייה בסרטון שואלים את התלמידים מה הרעיון המרכזי של הסרטון

 מיד לאחר הצפייה והדיון, מבצעים סקר בהשתתפות התלמידים. את הסקר יש לערוך באמצעים דיגיטליים הקיימים ברשת כדוגמת : מנטימטר או קהוט

חשוב לציין כי ביצוע סקר כל מורה מבצע בעצמו כיוון ששימוש ביישומים והצגתם בכיתה מתבצע עם שם המשתמש של המורה וקוד הצבעה שניתן און ליין

בשלב זה מסבירים לתלמידים מהם השסעים בחברה הישראלית.

דוגמה לסקר:  השסע הוא הבולט בחברה הישראלית

להצבעה :       לחץ כאן

לתוצאה    :     לחץ כאן

בשנת 2016 נערך סקר בנושא מהו השסע הבולט ביותר בחברה, בקישור: סקר משנת 2016 תוכלו לראות את התוצאות? האם הן תואמות את הסקר שנערך בכיתה ?

אם שיעור זה מעניין אתכם  לחצו כאן לשיעור המלא

היי שמי איילה צור ואני מורה לשל"ח ומדעי המחשב בחטיבת עידנים רמלה. אני אמא לשלושה ילדים מדהימים, להמשך...

שיעור בנושא השסעים בחברה הישראלית

סדנת מפגש תרבויות

הערה חשובה: לשיעור זה נדרש פלאפון או מחשב

מטרות השיעור

בתחום הידע

  • התלמידים יבינו ויכירו את המושג שסע.
  • התלמידים ידעו ויבינו את הסיבות להיווצרות השסעים בחברה.

בתחום המיומנויות

  • התלמידים יסגלו עבודה בקבוצות.
  • התלמידים ידעו לנתח גרף
  • התלמידים יתנסו בלמידת חקר באמצעות חיפש ושימוש במקורות מידע. 

בתחום הערכי

התלמידים יפתחו יכולת הקשבה ורגישות ל"אחר".

מהלך השיעור 

  • צפייה בסרטון 
  • הגדרת המושג "שסע" והכרה בארבעת השסעים במדינה 
  • השוואה בין סקר שהתלמידים ביצעו לגבי השסע הבולט במדינה, לבין גרף סקר שבוצע במסגרת מחקר. 
  • עבודה בקבוצות וחקר של השסעים.
  • לימוד עמיתים, הצגה של הסיבות והגורמים לכל שסע, והצגת דרכי פתרון.
  • סיכום

צפייה בסרטון 

מה אתם חושבים על החברה הישראלית?  

בסיום הצפייה בסרטון שואלים את התלמידים מה הרעיון המרכזי של הסרטון

 מיד לאחר הצפייה והדיון, מבצעים סקר בהשתתפות התלמידים. את הסקר יש לערוך באמצעים דיגיטליים הקיימים ברשת כדוגמת : מנטימטר או קהוט

חשוב לציין כי ביצוע סקר כל מורה מבצע בעצמו כיוון ששימוש ביישומים והצגתם בכיתה מתבצע עם שם המשתמש של המורה וקוד הצבעה שניתן און ליין

בשלב זה מסבירים לתלמידים מהם השסעים בחברה הישראלית.

דוגמה לסקר:  השסע הוא הבולט בחברה הישראלית

להצבעה :       לחץ כאן

לתוצאה    :     לחץ כאן

בשנת 2016 נערך סקר בנושא מהו השסע הבולט ביותר בחברה, בקישור: סקר משנת 2016 תוכלו לראות את התוצאות? האם הן תואמות את הסקר שנערך בכיתה ?

אם שיעור זה מעניין אתכם  לחצו כאן לשיעור המלא

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *