מורה לשל"ח במקיף ח' כבר 10 שנים, אבל בשל"ח הרבה יותר, כבר מהצבא כמורה חיילת במה"ד של"ח לטרון. מאמינה מאוד בחינוך דרך הרגליים, דרך עשייה וחוויה ובעיקר מאמינה במשצים... קרא עוד

להורדת קובץ הפעילות בפורמט pdf - לחצו

סיכום כנס חנוכה

מטרות:

  1. החניך יחלוק חוויות מכנס חנוכה
  2. החניך יתייחס לקשיים ולאתגרים עמם התמודד בכנס ולדרכי ההתמודדות
  3. המדריך יבדוק אם הכנס עמד בציפיות
  4. המדריך והחניכים יפיקו לקחים ומסקנות לקראת הכנסים הבאים

זמן: כ60 דקות

ציוד: מקרן, מחשב, מסך.

שאר הציוד לפי המתודה הנבחרת

אופן הפעילות:

פתיחה: ( 5 דק) צפייה בסרטון סיכום שהכין צוות תיעוד של הכנס (ראו פעילות קודמת חלוקת תפקידים)

גוף הפעילות: כאן ניתן לבחור מתודה אחת ואפילו שתיים לסיכום:

הכיסא החם

 מתאים לסיכום קצר כמבוא לסיכום מעמיק. 7-10 דקות

ציוד: שני כיסאות.

על הקבוצה מוטלת משימה: לפניכם 2 כסאות- כסא אחד הוא כסא המחמאות, השני כסא המרמורים. על הכסאות להיות תפוסים כל הזמן, מי שיושב על הכסא צריך לומר משהו טוב (כסא המחמאות) או משהו פחות טוב (המרמורים) על הכנס, כל חברי הקבוצה חייבים להשתתף, ולכל אחד אפשרות אחת לשבת על כל כסא... צאו לדרך.

חבילה עוברת

ציוד: חבילה עם פרס עטופה בניירות עיתון, בוקסה

יש להכין את החבילה לפני: עוטפים את הצ'ופר ועליו מדביקים פתק עם שאלה, לעטוף שוב ולהדביק עליו פתק עם שאלה נוספת, וכך שוב מס' פעמים.(אפשר 2 חבילות במקביל, כך יותר ישתתפו).

החניכים והמדריכים יושבים במעגל כששיר מתנגן ברקע (לא חייב) והחבילה עוברת מאחד לשני. אחד המדריכים יצא מן המעגל בשביל לעצור את החבילה בצורה הוגנת (כשהוא לא רואה אצל מי החבילה). אצל מי שהחבילה עוצרת אצלו , עליו להסיר את העטיפה ולענות על השאלה שכתובה בפתק.

רעיונות לשאלות כמו:
  • מישהו חדש שהכרתי בכנס
  • מישהו שהייתי רוצה לומר לו תודה
  • על מה הייתי גאה בקבוצה או בעצמי בכנס?
  • משהו חדש שלמדתי על עצמי או על אחד החניכים בקבוצה
  • למה באתי לכנס ?
  • נקודת שיא מהכנס
  • נק' שבירה בכנס
  • פדיחה/ משהו מצחיק שקרה לי בכנס
  • איזו מטרה אני מציב לי לכנס הבא?
  • מה יעשה את הכנס הבא טוב יותר?

(אפשר להוסיף שאלות כרצונכם)

כשהחבילה מגיעה לפתקה האחרון יש לחלק את הצ'ופר הקבוצתי , ואם יש זמן לאפשר לחניכים שלא קיבלו את החבילה לענות על פתק לבחירתם

משחק בסגנון "אמת או חובה"

ציוד: בקבוק ובו פתקי שאלות (רשימת השאלות כמו בחבילה עוברת)

יושבים במעגל. המדריך הכין מראש בקבוק ובו פתקי שאלות - חלקן חווייתיות וחלקן מהותיות. כמו באמת או חובה, מסובבים בקבוק ושואלים שאלה.

סיכום מתוק

ציוד: סוכריות מנטוס, טופי או M&M (העיקר צבעוניות) ורשימת שאלות כמספר הצבעים

יושבים במעגל, כל חניך לוקח סוכריה אחת, לפי הצבע שיצא לו עונה על שאלה. למשל: אדום- קושי שהיה לי בכנס ואיך התגברתי עליו. (רשימת השאלות למעלה)

"אבוד לי"

ציוד: כרטיסיות עם שאלות (רשימה למעלה)

יושבים במעגל, יש להכין מבעוד מועד פתקים עם שאלות לדיון. אפשר לשחק משחק "אבוד לי" (משחק שיש מישהו שמפסיד) כמו 7 בום או קווקווה-דלה-אומה. כל פעם שמישהו מפסיד הוא מרים כרטיסייה עם שאלה ועונה עליה.

מורה לשל"ח במקיף ח' כבר 10 שנים, אבל בשל"ח הרבה יותר, כבר מהצבא כמורה חיילת במה"ד של"ח לטרון. מאמינה מאוד בחינוך דרך הרגליים, דרך עשייה וחוויה ובעיקר מאמינה במשצים... קרא עוד

להורדת קובץ הפעילות בפורמט pdf - לחצו

סיכום כנס חנוכה

מטרות:

  1. החניך יחלוק חוויות מכנס חנוכה
  2. החניך יתייחס לקשיים ולאתגרים עמם התמודד בכנס ולדרכי ההתמודדות
  3. המדריך יבדוק אם הכנס עמד בציפיות
  4. המדריך והחניכים יפיקו לקחים ומסקנות לקראת הכנסים הבאים

זמן: כ60 דקות

ציוד: מקרן, מחשב, מסך.

שאר הציוד לפי המתודה הנבחרת

אופן הפעילות:

פתיחה: ( 5 דק) צפייה בסרטון סיכום שהכין צוות תיעוד של הכנס (ראו פעילות קודמת חלוקת תפקידים)

גוף הפעילות: כאן ניתן לבחור מתודה אחת ואפילו שתיים לסיכום:

הכיסא החם

 מתאים לסיכום קצר כמבוא לסיכום מעמיק. 7-10 דקות

ציוד: שני כיסאות.

על הקבוצה מוטלת משימה: לפניכם 2 כסאות- כסא אחד הוא כסא המחמאות, השני כסא המרמורים. על הכסאות להיות תפוסים כל הזמן, מי שיושב על הכסא צריך לומר משהו טוב (כסא המחמאות) או משהו פחות טוב (המרמורים) על הכנס, כל חברי הקבוצה חייבים להשתתף, ולכל אחד אפשרות אחת לשבת על כל כסא... צאו לדרך.

חבילה עוברת

ציוד: חבילה עם פרס עטופה בניירות עיתון, בוקסה

יש להכין את החבילה לפני: עוטפים את הצ'ופר ועליו מדביקים פתק עם שאלה, לעטוף שוב ולהדביק עליו פתק עם שאלה נוספת, וכך שוב מס' פעמים.(אפשר 2 חבילות במקביל, כך יותר ישתתפו).

החניכים והמדריכים יושבים במעגל כששיר מתנגן ברקע (לא חייב) והחבילה עוברת מאחד לשני. אחד המדריכים יצא מן המעגל בשביל לעצור את החבילה בצורה הוגנת (כשהוא לא רואה אצל מי החבילה). אצל מי שהחבילה עוצרת אצלו , עליו להסיר את העטיפה ולענות על השאלה שכתובה בפתק.

רעיונות לשאלות כמו:
  • מישהו חדש שהכרתי בכנס
  • מישהו שהייתי רוצה לומר לו תודה
  • על מה הייתי גאה בקבוצה או בעצמי בכנס?
  • משהו חדש שלמדתי על עצמי או על אחד החניכים בקבוצה
  • למה באתי לכנס ?
  • נקודת שיא מהכנס
  • נק' שבירה בכנס
  • פדיחה/ משהו מצחיק שקרה לי בכנס
  • איזו מטרה אני מציב לי לכנס הבא?
  • מה יעשה את הכנס הבא טוב יותר?

(אפשר להוסיף שאלות כרצונכם)

כשהחבילה מגיעה לפתקה האחרון יש לחלק את הצ'ופר הקבוצתי , ואם יש זמן לאפשר לחניכים שלא קיבלו את החבילה לענות על פתק לבחירתם

משחק בסגנון "אמת או חובה"

ציוד: בקבוק ובו פתקי שאלות (רשימת השאלות כמו בחבילה עוברת)

יושבים במעגל. המדריך הכין מראש בקבוק ובו פתקי שאלות - חלקן חווייתיות וחלקן מהותיות. כמו באמת או חובה, מסובבים בקבוק ושואלים שאלה.

סיכום מתוק

ציוד: סוכריות מנטוס, טופי או M&M (העיקר צבעוניות) ורשימת שאלות כמספר הצבעים

יושבים במעגל, כל חניך לוקח סוכריה אחת, לפי הצבע שיצא לו עונה על שאלה. למשל: אדום- קושי שהיה לי בכנס ואיך התגברתי עליו. (רשימת השאלות למעלה)

"אבוד לי"

ציוד: כרטיסיות עם שאלות (רשימה למעלה)

יושבים במעגל, יש להכין מבעוד מועד פתקים עם שאלות לדיון. אפשר לשחק משחק "אבוד לי" (משחק שיש מישהו שמפסיד) כמו 7 בום או קווקווה-דלה-אומה. כל פעם שמישהו מפסיד הוא מרים כרטיסייה עם שאלה ועונה עליה.

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *