אני מאמין שחינוך המגיע בדרך חוויתית הוא חינוך עם ערך מוסף. אני מגיע מרקע של חינוך בלתי פורמאלי וחשיבה יצירתית. של"ח מאפשר לי לפגוש את התלמידים בשדה... קרא עוד

שיעור טבע כיתת תקשורת

בחרתי להציג כאן 3 שיעורים מתוך סדנת מפגש טבע שאני מלמד בכיתת תקשורת. לאחרונה בבית ספרנו אני בוחר דווקא ללמד את כיתות התקשורת על הרצף האוטיסטי. מתכנן ומתאים להם שיעורים מיוחדים ונהנה יחד איתם מהתהליכים שקורים. הרבה כלים ותובנות קיבלתי מלימודי בכפר השיקומי "עלי נגב" .אני מאמין שבשל"ח תלמידים אלו יכולים לקבל כלים שלא יקבלו בשום מקצוע אחר.

שיעורי של"ח על פי סדנאות החוברת דרך ארץ בדרכי הארץ 2013 - הוספה והתאמה לנדרש בכיתת תקשורת

 הקדשתי שלושה שיעורים לנושא לעוף עם ציפורים

שיעור מספר 3 על פי הסדנא

מסר ערכי : הכרת עושרו הייחודי של עולם החי בארץ ובסביבה הקרובה [חצר בית הספר].

מטרת השיעור : התלמיד יבין את משמעות הנדידה דווקא מעלינו כמקום המהווה גשר בין היבשות ויבין כיצד במקום בו הוא גר הוא מושפע ומשפיע.

הרעיון המרכזי : ליצור בסדנה עשייה חברתית משותפת עם תוצר שיוכלו לשוב לצפות בתהליך ולהציג את התוצר לשאר בית הספר בגאווה.

שיעור 3א

התלמיד יבין מהן ציפורים נודדות יזהה מינים אחדים. מתוך נדידת ציפורים סרטון של נועם וייס

התלמיד יבין מהי ציפור חורפת יזהה מינים אחדים.

התלמיד יבין מהי ציפור יציבה יזהה מינים אחדים.

התלמיד יבין מהי ציפור פולשת יזהה מינים אחדים.

:מינים פולשים בפארק הירקון כתבה לערוץ 13

יציאה להצבת תיבת קינון לירגזי סוף השיעור

על התיבה כתוב: באהבה כיתה ח'1 ושמות התלמידים ובצד השני לשלומי ומאיר של"ח - מקיף ז' באר שבע בהצלחה אבי, יוני 18

שיעור 3ב

עבודת כיתה: כל זוג בוחר שלושה ציפורים ומכין דף הסבר שינויילן ויתלה בלוח התצפית בחצר בית הספר.


שיעור 3ג

יציאה לחצר בחירת מקום לתצפית, הצבת השלט, משימת זיהו ציפורים בשטח.

שיעור הראשון תלינו בחצר בית הספר את תיבת הקינון לירגזי ב-  10 הדקות האחרונות של השיעור

לבסוף גם זכינו לקינון ירגזי בבאר שבע בחצר בית הספר.

אני מאמין שחינוך המגיע בדרך חוויתית הוא חינוך עם ערך מוסף. אני מגיע מרקע של חינוך בלתי פורמאלי וחשיבה יצירתית. של"ח מאפשר לי לפגוש את התלמידים בשדה... קרא עוד

שיעור טבע כיתת תקשורת

בחרתי להציג כאן 3 שיעורים מתוך סדנת מפגש טבע שאני מלמד בכיתת תקשורת. לאחרונה בבית ספרנו אני בוחר דווקא ללמד את כיתות התקשורת על הרצף האוטיסטי. מתכנן ומתאים להם שיעורים מיוחדים ונהנה יחד איתם מהתהליכים שקורים. הרבה כלים ותובנות קיבלתי מלימודי בכפר השיקומי "עלי נגב" .אני מאמין שבשל"ח תלמידים אלו יכולים לקבל כלים שלא יקבלו בשום מקצוע אחר.

שיעורי של"ח על פי סדנאות החוברת דרך ארץ בדרכי הארץ 2013 - הוספה והתאמה לנדרש בכיתת תקשורת

 הקדשתי שלושה שיעורים לנושא לעוף עם ציפורים

שיעור מספר 3 על פי הסדנא

מסר ערכי : הכרת עושרו הייחודי של עולם החי בארץ ובסביבה הקרובה [חצר בית הספר].

מטרת השיעור : התלמיד יבין את משמעות הנדידה דווקא מעלינו כמקום המהווה גשר בין היבשות ויבין כיצד במקום בו הוא גר הוא מושפע ומשפיע.

הרעיון המרכזי : ליצור בסדנה עשייה חברתית משותפת עם תוצר שיוכלו לשוב לצפות בתהליך ולהציג את התוצר לשאר בית הספר בגאווה.

שיעור 3א

התלמיד יבין מהן ציפורים נודדות יזהה מינים אחדים. מתוך נדידת ציפורים סרטון של נועם וייס

התלמיד יבין מהי ציפור חורפת יזהה מינים אחדים.

התלמיד יבין מהי ציפור יציבה יזהה מינים אחדים.

התלמיד יבין מהי ציפור פולשת יזהה מינים אחדים.

:מינים פולשים בפארק הירקון כתבה לערוץ 13

יציאה להצבת תיבת קינון לירגזי סוף השיעור

על התיבה כתוב: באהבה כיתה ח'1 ושמות התלמידים ובצד השני לשלומי ומאיר של"ח - מקיף ז' באר שבע בהצלחה אבי, יוני 18

שיעור 3ב

עבודת כיתה: כל זוג בוחר שלושה ציפורים ומכין דף הסבר שינויילן ויתלה בלוח התצפית בחצר בית הספר.

שיעור 3ג

יציאה לחצר בחירת מקום לתצפית, הצבת השלט, משימת זיהו ציפורים בשטח.

שיעור הראשון תלינו בחצר בית הספר את תיבת הקינון לירגזי ב-  10 הדקות האחרונות של השיעור

לבסוף גם זכינו לקינון ירגזי בבאר שבע בחצר בית הספר.

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *